Opinie o Nas
Keyflower + dodatki Farmerzy i Kupcy Powiększ

Keyflower + dodatki Farmerzy i Kupcy

Dostępność: 24 godziny

♦ Wydanie: polskie
♦ Instrukcja: polska
♦ Czas gry: ok. 90 - 120 minut
♦ Wiek: od 12 lat
♦ Liczba graczy: 2 - 6
♦ Wydawca: Czacha Games

Keyflower + dodatki Farmerzy i Kupcy 0 0

Twoja ocena została dodana.

Wystąpił błąd podczas dodawania oceny.

ocena: 0 / 5
Nie oceniłeś jeszcze tego produktu.

259,90 zł

Do zestawu dodajemy również bonusowe kafelki, które były dostępne przez wspieram.to!

Na czym to polega?

Rozgrywka składa się z czterech rund, a każda runda to inna pora roku. Grę zaczynamy wiosną, a kończymy po zimie. Podczas pór roku gracze będą starali się rozwijać swoje wioski poprzez pozyskiwanie nowych kafli budynków, zdobywanie surowców, dodatkowych umiejętności lub ulepszanie wcześniej wybudowanych budynków. Wszystko po to, aby na koniec gry uzbierać jak największą liczbę punktów. Oczywiście gracz z największą liczbą zdobytych punktów będzie cieszył się zwycięstwem.

Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z jednym kaflem domu i ośmioma losowo wybranymi robotnikami, których w tajemnicy przed innymi graczami chowa za swoim parawanem. Na środku stołu rozkłada się losowo wybrane kafle wioski. Na każdą porę roku przypada po 12 unikalnych kafli, a w zależności od liczby graczy losuje się ich odpowiednią ilość. Kafle te stanowią pulę, o którą gracze będą się licytować oraz pozyskiwać z nich dodatkowe surowce lub umiejętności. Gracze, którzy wylicytowali kafle w danej rundzie, będą rozbudowywać nimi swoją wioskę.

Dodatkowo w zależności od liczby graczy układa się na stole kafle łodzi, na których umieszczeni są robotnicy i/lub żetony umiejętności w ilości wynikającej z danego kafla. Na koniec danej rundy (pory roku) zgodnie z ustaloną kolejnością gracze będą zabierać jej zawartość (robotników, żetony umiejętności) i zasilać nimi swoją pulę zasobów.

Wioskę rozbudowuje się przez dokładanie nowych sześciokątnych kafli. Na początku każdej z 4 rund kilka takich kafli pojawia się na środku stołu (w zależności od ilości graczy), a gracze dostają wolną rękę w ich licytowaniu. W kolejnych ruchach wystawiają swoich robotników przy jednej z krawędzi kafla, który chcą pozyskać. Wszystkie użyte w jednym ruchu pionki muszą być jednakowego koloru, a jeśli przebijamy czyjąś ofertę, musi być ich przynajmniej o 1 więcej i muszą odpowiadać kolorowi, którego wcześniej użyto. Mamy więc w grze jakby 4 różne, niezależne „waluty” – robotników w 4 kolorach. Nawet tuzin czerwonych nie jest lepszy od jednego zielonego, jeśli ten zielony zajął już miejsce przy kaflu, na który czyhają czerwoni!

Oprócz licytacji kafli, robotnicy zajmują się też ich wykorzystaniem. Każdy kafel to budynek, statek lub coś podobnego i albo daje bezpośrednie korzyści w grze np. w postaci punktów, albo pozwala na wykonanie jakiejś akcji po umieszczeniu na nim robotnika. Możemy to zrobić bez względu na to, czy należy on do nas, do przeciwnika, czy jeszcze podlega licytacji. Ważne, by przestrzegać zasad trzymania się jednego koloru oraz że, inaczej niż w przypadku licytacji, taki robotnik nie znika po zakończeniu rundy, tylko trafia do gracza, który jest właścicielem danego kafla. Jeśli więc wyślemy robotnika do pracy w swojej wiosce, zachowamy nasz kapitał ludzki do ponownego wykorzystania w kolejnej rundzie. Ale jeśli pracujemy u przeciwnika, sami powiększamy jego możliwości odegrania się na nas w przyszłości.

Keyflower urzeka mnogością kolorowych meepli, które użyte w ramach prostych i czytelnych akcji, pozwalają nam budować strategię, optymalizować posunięcia taktyczne i mieszać szyki przeciwnikom, a to wszystko w atmosferze blefu, podejrzliwości i z ciągłym kalkulowaniem, jaką jeszcze siłą roboczą dysponują przeciwnicy.

Jest to gra, która wymaga od graczy próby przewidywania ruchów przeciwnika po to, aby nie dać się zaskoczyć lub samemu ubiec swoim ruchem poczynania innych, daje również możliwości wyboru różnych strategii na zdobywanie punktów. Jednak ze względu na początkową losowość każdej rundy zwycięska strategia z poprzedniej gry może okazać się nieprzydatna w kolejnej rozgrywce. Wyczuwalna w grze lekka negatywna interakcja może osobom o słabszych nerwach trochę podnieść ciśnienie, co osobiście uważamy za plus tej gry, gdyż dzięki temu rozgrywa jest emocjonująca, a sama gra wiele na tym zyskuje.

Keyflower: Farmerzy


Keyflower: Farmerzy jest pierwszym rozszerzeniem do gry Keyflower. W Keyflower każdy gracz rozwija swoją unikalną wioskę przez cztery pory roku wygrywając licytację płytek wioski (specjalne budynki i łodzie), umiejętności, surowców oraz robotników.

W rozszerzeniu Keyflower: Farmerzy, gracze rozwijają rolniczą stronę swojej ekonomii poprzez zdobywanie budynków farm, uprawiając pszenicę oraz hodując i rozmnażając zwierzęta gospodarskie (krowy, świnie i owce).

Zwierzęta trzyma się na polach stworzonych przez granice dróg, dodając nowy wymiar do przemyśleń w stosunku do gry podstawowej. Punkty mogą być teraz zdobywane poprzez nabywanie i hodowlę zwierząt, uprawę pszenicy oraz układu pól.

Gracze mogą sami zdecydować czy chcą używać wszystkich kafli z dodatku Keyflower: Farmerzy, czy też wymieszać i wybrać je losowo pośród kafli podstawowych i nowych z tego rozszerzenia.

Keyflower: Kupcy


Keyflower: Kupcy to drugi dodatek do gry Keyflower, w którym gracze kontynuują rozwijanie swoich wiosek zgodnie z zasadami z gry podstawowej, z tym że, ich możliwości rozwoju oraz kierunki zdobywania punktów są jeszcze większe.

Dodatek Keyflower: Kupcy dodaje 6 nowych kafli wioski (3 zimowe i po jednym na pozostałe pory roku), oraz zupełnie nowy zestaw 6 kafli łodzi. Nowe kafle łodzi mogą w zależności od ustaleń graczy, zastąpić te z gry podstawowej lub można losować kolejno jeden kafel łodzi pomiędzy kaflem z wersji podstawowej, a odpowiadającym mu kaflem z rozszerzenia.

Dodatkowo pojawiają się drewniane znaczniki rozszerzeń pozwalających na osiągnięcie drugiego poziomu usprawnień danego kafla wioski. Dzięki temu ilość zdobytych punktów z kafla wioski ulega podwojeniu.

Rozszerzenie do gry wprowadza również możliwość zawierania kontraktów handlowych, a to za sprawą 36 unikalnych żetonów kontraktów. Każdy kontrakt handlowy, który uda się zrealizować na koniec gry daje dużą zdobycz punktową.

Ale to nie koniec możliwości tego dodatku, zawiera on również 6 drewnianych znaczników usprawnień pozwalających na zwiększenie maksymalnej liczby usprawnień kafli budynków jaką można wykonać w jednym ruchu.

Dodatek zawiera również nowy płócienny worek koloru zielonego, który idealnie sprawdzi się do przechowywania i losowania z niego żetonów umiejętności z gry podstawowej.

Napisz opinię

Keyflower + dodatki Farmerzy i Kupcy

Keyflower + dodatki Farmerzy i Kupcy