Opinie o Nas

Agricola (wersja dla graczy)

Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa...

More details

Dostępność: 24 godziny

♦ Wydanie: polskie
♦ Instrukcja: polska
♦ Czas gry: ok. 60 - 90 minut
♦ Wiek: od 12 lat
♦ Liczba graczy: 2 - 4
♦ Autor: Uwe Rosenberg
♦ Wydawca: Lacerta

Agricola (wersja dla graczy) 5.00 1

Twoja ocena została dodana.

Wystąpił błąd podczas dodawania oceny.

ocena: 5.00 / 5
Nie oceniłeś jeszcze tego produktu.

123,90 zł

Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my - ludzie żyjący w dostatku - nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego).

Rozpoczynacie grę, posiadając dwóch członków rodziny, mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie będziecie wysyłać członków rodziny do pracy, aby wykonywali różne akcje. Jeśli uzbierasz odpowiednią ilość drewna i trzciny, możesz rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę.
Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. W grze będziesz orać pola oraz je obsiewać, aby pozyskać żywność.

Zboże rosnące na polach i warzywa zbierasz podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Abyś mógł rozwijać hodowlę, potrzebujesz ogrodzonych pastwisk, na których możesz wypasać owce, dziki i krowy. Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój twojego gospodarstwa. Każda karta da ci konkretne korzyści w grze.

Punkty zwycięstwa możesz otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa otrzymasz jednak przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększenia komfortu życia i powiększenie rodziny.

W trakcie rozgrywki będziesz korzystać tylko z czternastu spośród 120 różnych kart Pomocników i Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Dodatkowe zasady dotyczące gry w wariancie jednoosobowym oraz różnego rodzaju warianty gry zespołowej zapewniają możliwość gry w różnych warunkach oraz z osobami o różnym doświadczeniu.

Napisz opinię

Agricola (wersja dla graczy)

Agricola (wersja dla graczy)

Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa...
♦  1 plansza główna
♦  4 plansze gospodarstw
♦  1 plansza na duże usprawnienia
♦  2 plansze rozszerzające planszę główną
♦  2 żetony pól akcji
♦  1 pole akcji "Praca dodatkowa"
♦  23 zaorane pola/izby drewnianej chaty
♦  16 izb glinianej/kamiennego domu
♦  36 żetonów "1 żywność"
♦  8 żetonów "5 żywności"
♦  3 żetony sugestii
♦  10 żetonów dóbr
♦  120 kart (usprawnień, pomocników, pól akcji)
♦  1 notes z tabelą punktów
♦  1 instrukcja
♦  1 załącznik gracza do instrukcji
♦  drewniane znaczniki (18 owiec, 15 dzików, 13 krów, 30 drewna, 24 gliny, 14 trzciny, 16 kamieni, 24 zboża, 18 warzyw, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 60 ogrodzeń, 16 obór, 20 członków rodziny)